Mette Bjerrum Jensen, Tirpitz

Mette Bjerrum Jensen, projektansvarlig på det nye Tirpitz ved Varde Museum, fortalte indledende om projektgruppens store arbejde med med målgrupper og læringsstile. Nøgleordet var totaloplevelse. Ved at sætte ord og “ansigt” på sine målgrupper sikrede projektgruppen sig, at der var noget for alle i de forskellige udstillingsrum – også ikke-brugerne skulle kunne finde værdi i et museumsbesøg (eller i hvert fald blive fristet til et).

Mette

Efter en række studieture og målgruppeanalyser udarbejdede projektgruppen en “bibel” med bl.a. projektkrav, målgrupper og en fælles forståelse af en god udstilling. På den måde var alle i projektgruppen enige fra begyndelsen.

Dette store forarbejde gjorde arbejdet lettere i de øvrige faser i projektet, da de altid kunne henvise til biblen, hvis de blev i tvivl undervejs.
I de øvrige faser kunne de derfor kaste deres energi i at udvikle indholdet, fokusere på design-elementer og holde hånd i hanke med byggeprojektet.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s